Wszystkie artykuły

Gra miejska "Tajemnica Janka"

Ferie kojarzą się raczej z nartami, łyżwami, snowboardem. Ale zimą można spędzać czas też inaczej, na przykład uczestnicząc w grze miejskiej, która odbyła się w Raciborzu w dwóch terminach: 14 i 22 lutego 2019 r. Gra trwała parę godzin, lecz przygotowania, w których mogłyśmy uczestniczyć, rozpoczęły się dużo wcześniej. Zorganizowanie gry miejskiej nie jest takie proste, jak się może wydawać, ale co osiem głów to nie jedna, więc razem daliśmy radę.

Rozpoczęliśmy od wymyślenia fabuły gry, czyli historii, którą uczestnicy poznają w trakcie zabawy. Zdecydowaliśmy, że czasem akcji będą lata trzydzieste XX w. Na każdym etapie trasy uczestnicy poznawali jakiś fragment tej historii, a ponieważ trasa każdej grupy trochę się różniła, musieliśmy logicznie wszystko rozplanować.

Wyjście ze strefy komfortu

Już po raz trzeci nasza młodzież wcieliła się w rolę wolontariuszy Stowarzyszenia „STACJA” w Rybniku. W dniu 30.11.2017 r. wraz z opiekunami udali się na dyskotekę Andrzejkową organizowaną w Zespole Szkół Specjalnych w Leszczynach – Czerwionce.

Początkowo był to czas przełamywania się i walki ze swoją wygodą. Po przyjeździe i powitaniu się od razu, z marszu można by powiedzieć – nasi wolontariusze wtopili się w uczestników dyskoteki: uczniów i absolwentów szkoły. Zabawa trwała, byliśmy porwani wprost do tańca, do rozmów…

Moja rozmowa z dwoma dziewczynami pokazała, że cieszyły się naszą obecnością, jakbyśmy się znali od lat i najważniejsze dla nich było to, że jesteśmy, że mogą nas poznać, zamienić z nami kilka słów, a także potańczyć z wolontariuszami.

Warsztaty Kuźni Charakterów

Morze Bałtyckie, ulubione miejsce spędzania wakacji, potrafi zachwycać, szczególnie gdy jest odkrywane podczas pieszej wędrówki. W tym roku prawie 100 uczestników przeszło 120 km zachodnim wybrzeżem Bałtyku. Warto przypomnieć, że przez trzy sezony młodzi entuzjaści pokonali 375 km polskiego wybrzeża. W tym roku piesza wędrówka przebiegała pod hasłem Letnie Warsztaty Kuźni Charakterów 2013.

Pieszo do Kołobrzegu

Świnoujście, pierwszy poranek obozu wędrownego, niedziela. Pogoda nie najlepsza. Zimny i porywający wiatr, skrzeczące mewy, nie były dobrą motywacją do pobudki. Poranny apel uświadomił jednak, że będzie ciepła herbata i czas na śniadanie. Smaku tej herbaty oraz kanapki z poprzedniego dnia nie da się zapomnieć…

Zabawa sylwestrowa 2018/19

- Robimy Sylwestra.

- Dobra, a kiedy?

Od tego żartu zaczęła się zabawa sylwestrowa dla młodzieży. Była to impreza w stylu lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych, dlatego wszystko, czyli: przebrania gości, wystrój sali, muzyka, a nawet butelki z Pepsi odpowiadało stylowi tamtych czasów. Całą zabawę sylwestrową, łącznie z muzyką, zabawami i innymi przyjemnościami zorganizowała młodzież z nieocenioną pomocą opiekunów. Była to dla nas niesamowita okazja, by spróbować swoich sił w organizowaniu całkiem sporej imprezy.

Pradziad - cel naszej wyprawy

26 maja 2018 r. rozpoczęła się nasza jednodniowa wyprawa na górę Pradziad. Podczas wspinaczki mieliśmy okazję podziwiać bardzo piękne widoki. Po dotarciu na sam szczyt odpoczęliśmy w schronisku i udaliśmy się w drogę powrotną. Schodziliśmy innym szlakiem więc mogliśmy podziwiać nowe dla nas widoki. Na końcu pojechaliśmy na zimną kofole i udaliśmy się w drogę powrotną do domu. Wyprawa była świetnym sposobem na spędzenie wolnej soboty z przyjaciółmi. Chętnie bym pojechał jeszcze raz. (Kuba)

Spotkaliśmy się na parkingu, przywitaliśmy się, uzgodniliśmy szczegóły i zapakowaliśmy się do dwóch samochodów.

Rajd pieszy wśród lasów

Pełen wrażeń czas, nie tylko pod względem liczebności uczestników wędrówki, możliwości nawiązywania relacji, doznań dostarczanych ze strony pięknej przyrody. Myślę, że poniższe wypowiedzi uczestników wyprawy zachęcą do tego typu aktywności.

Wędrówka rozpoczęła się w Dziergowicach, gdzie było miejsce zbiórki. Przede mną było do pokonania około 15 km. Wyruszyłem chętny poznania nowych osób. U celu naszej wędrówki, było przygotowane dla nas ognisko z ciepłym posiłkiem. Podczas jedzenia rozmawiałem z innymi na temat wrażeń minionego dnia. (Maciek)

W sobotę 12 maja 2018 r. odbyła się piesza wędrówka z Dziergowic do Szymocic.